2006-05-29

Saker man kan göra när...

...man är förkyld:

Ligga i sängen
Titta på film
Äta glass
Dricka the (med mjölk såklart)
Tycka synd om sig själv
Läsa en bok
Sova
Och bara fortsätta ligga i sängen hela dagen...

...man har mensvärk:

Önska att man hade en gammal hederlig varmvattenflaska
I övrigt - se "...man är förkyld"

...det åskar:

Dra ur telefonjacken
Dra ur tv-antennkabeln
Slå av huvudsäkringen
Krypa ihop till en boll under täcket och försöka bli så liten som möjligt
Önska att man hade någon att hålla i handen
Önska att någon kunde komma och krama en
Önska att man kommer överleva utan allvarliga skador även denna gång
Känna sig fånig
Önska att man kunde sluta vara så fånig
Önska att åskan ska försvinna snart
Känna sig lite löjlig
Ta sig i kragen
Sticka ut huvudet från under täcket
Besluta sig för att sluta vara löjlig
Hugga tag i första bästa bok och börja läsa

...det slutat åska

Slänga ifrån sig boken
Krypa fram från täcket
Lyssna intensivt minst tre gånger ifall det inte skulle vara helt slut
Koppla i telefonen
Slå på huvudsäkringen
Sätta i tv-antennkabeln
Bli kall i magen när ett flygplan mullrar i fjärran
Känna sig jättefånig
Titta på kung-fu-film och tänka på något annat

...man egentligen borde plugga:

Blogga
Allt ovanstående plus en massa, massa, massa mer

~~ o ~~

Allt detta har jag gjort och känt idag...

Boken råkade ironiskt nog bli "Den Gudomliga Komedin"

Min säng är mitt tempel!

Och jag är egentligen inte rädd för åskan utan för blixten, men eftersom jag vet att det kan komma en blixt och slå ner när som helst var som helst hur som helst när åskan hörs blir jag alltid lite kall i magen, och när åskan verkar komma närmare blir det värre. Det enda som hjälper är en varm och trygg hand eller ännu bättre - en varm och trygg famn - och någon som inte skrattar åt min oro.

Efterlyses: Varm männsika med varmt hjärta.

P.S. Ibland kan man skapa poesi i drömmen. Se exempel: Vårmantra Den "kom jag på" när jag låg och halvsov och drömde lite alldeles nyss...

Inga kommentarer: