2002-11-02

Trött!
Festen igår blev riktigt lyckad. Folk drack en massa alkohol och hade jättekul, det enda som var trist var att jag var tvungen att gå ganska tidigt eftersom jag skulle jobba idag. När jag kom hem hade jag verkligen en sprängande huvudvärk, men två magnecyl och tre timmar senare lyckades jag i alla fall somna. Så efter att ha sovit så där en tre timmar begav jag mig glad i hågen (nja, inte riktigt) till jobbet. Jag ska väl erkänna att jag var lite tveksam till hur det skulle gå, men det var inte så överdrivet mycket kunder idag så det gick riktigt bra. Sen var det bara att åka hem och äta middag med föräldrarna, och konstatera att jag är nog lite för trött för att orka gå ut ikväll...

Jag har även konstaterat att jag skulle vilja göra vissa förändringar på den här bloggen, men eftersom jag knappast är någon html-guru får jag nog vänta med det tills någon av mina datanörds-polare har tid att hjälpa mig. (Jag råkar anse att det inte nödvändigtvis är något negativ att vara en nörd av något slag - själv är jag bok-nörd). Jag har ju trots allt numera en legitim anledning att lära mig mer om programmering! Framför allt html och java. Fast java är nog ändå strået vassare...

Min far har för övrigt kommit på ett helt underbart uttryck ikväll. Nämligen ordet "väcko" (som är en blandning av "väck" och "pucko"). Jag tycker i alla fall att det verkar vara ett väldigt användbart ord.

Och dagens citat är: "Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong." (Oscar Wilde)

Inga kommentarer: