2007-08-15

Hemma igen

Så var man tillbaka i gamla Svedala. Det känns rätt bra eftersom det är varmt och skönt och jag fick sova i en stor mjuk säng natten till idag. Säga vad man vill, men sängarna jag sovit i de senaste 7 ½ veckorna har inte direkt varit mjuka. Eller stora.

Första dagen på jobbet och jag kommer på mig själv med att bli förvånad över att alla pratar svenska. I morse när jag skulle köpa frukost i den lokala Coop-butiken blev jag så överraskad över att kassörskan talade svenska att jag helt kom av mig och knappt förstod vad hon sa. Det ni!

Ge mig ett halvår-år i Skottland och jag kommer bli inföding. Jag har redan lyckats få en aningen mer skotsk dialekt när jag pratar engelska. skotsk att folk från Skottland emellanåt trodde att jag var från Yttre Hebriderna. Eller möjligen Orkney-öarna...

Jag har även bestämt mig för att börja översätta de flesta bloginläggen till engelska eftersom jag nu har ännu fler engelskspråkiga vänner som inte kan läsa vad jag skriver här.

(OK, läsa kan de väl. Men förstå är en annan femma...)

Men snart är det lunch och då ska jag ut i solen och värmen och njuta medans jag kan!

Toodles!

Inga kommentarer: