2007-06-21

Resfeber

Nu har resfebern börjat komma.

Vad kommer jag glömma?
Vad kommer jag ta med mig som jag inte behöver?
Kommer flyget vara sent?
Eller inte avgå alls?
Kommer kompisen och möter mig?
Har han glömt det?

Nåja. Det är ju inte som att jag reser till världens ände direkt. Glömmer jag något finns det troligen att köpa på plats. Och om inte kommer jag troligen inte att sakna det heller...

Fick nyss ett telefonsamtal av min ena chef (som kommer bli min heltidschef i höst) och jag måste säga att lönen var mycket tillfredställande. Å andra sidan kanske det är jag som efter ett antal år inom barnomsorgen är van att sälja mig billigt... =)

Det ska verkligen bli jättekul att jobba heltid där i höst! Jag kommer hem på kvällen den 14:e augusti och börjar mitt nygamla (har ju ändå jobbat extra där i 3 år) jobb på morgonen den 15:e. No rest for the wicked!

Men det ska nog inte bli några problem. Förutom att jag kommer ligga en timme efter i min inre klocka (p g a tidsskillnaden). Men en timme är ändå inte så farligt! Tänk om jag istället hade varit i USA... Burrr!

Nej.

Jag önskar alla där ute en riktigt trevlig midsommar!

Jag sänder er mina varmaste tankar när jag sitter på Arlanda (och på flyget) imorgon kväll! Hoppas ni gör detsamma till mig.

Jättebautamegakramar till er alla!

Och som man säger in the UK - see you later!

Au revoir!

Inga kommentarer: