2002-11-09

Åsså var det lördag!
Vill börja dagen med att avreagera mig lite. Jag skrev ett långt inlägg igår, men när jag tryckte på knappen för att publicera fick jag bara ett förbannat "page not found" och allt jag hade skrivit bara försvann. Argh! Man jag ju bli irriterad för mindre...

Igår hade jag i alla fall en riktigt trevlig dag. (Tentaveckan äntligen över!) Jag inledde dagen med att lägga pussel i några timmar, ett nöje som underskattas av de flesta. Det finns få saker som får mig på lika bra humör som att klara ett lite mer avancerat pussel på mindre tid än beräknat.
Efter det var det dags att anstränga sig lite med en lång varm dusch. Åh, så jobbigt! När det var avklarat åkte jag och hämtade ut mina nya glasögon, och jag kan ärligt säga att även om glasögon är ohemult dyrt så har det sällan känts så bra att göra av med en massa pengar.

Bara för att fira denna händelse gick jag till en tapas-restaurant och åt middag. Mycket gott, mycket prisvärt och jag blev tokmätt. Jag blev faktiskt så mätt att jag var tvungen att sitta kvar en halvtimme till eftersom jag inte orkade röra mig ur fläcken. Men sen var det dags att brännna lite kalorier med att gå och dansa. När jag säger dansa så menar jag i det här fallet inte vanlig "discodans" utan historiska danser från medeltid och renässans. Väldigt socialt och trevligt, och faktiskt mer ansträngande än man kan tänka sig att det skulle vara. Och jag kan väl säga att det märktes att jag inte varit med på ett tag...

Idag ska jag och Fredrik iväg på en liten utflykt med hans nya bil. Jag gillar att åka bil med honom. Han kör faktiskt riktigt bra (för att vara kille - nej jag skämtade bara). Jag ska väl erkänna att jag är lite rädd för bilar - både åka och köra. Det är därför jag själv inte har något körkort. Fast det känns som att det börjar bli dags att skaffa det nu... Men först av allt är det nog dags att klä på sig och äta lite lunch...

Inga kommentarer: